dinsdag 13 april 2010

Zegeltjes

Koffiedrinkers sparen 10 of zelfs 20 punten per pak, theedrinkers welgeteld 4. In stil verzet tegen deze discriminatie... nou nee, wel eerlijk blijven... Omdat 't gewoon niet opschoot, heb ik mijn Douwe Egberts-punten aan mijn moeder gedoneerd. Ik doe niet meer aan zegeltjes sparen.

Hoewel...

Euroclixlogo'n Avondje winkelen begin ik op de website van Euroclix, een online spaarprogramma dat inmiddels al zo'n tien jaar bestaat. Je maakt bij hen een account aan, zij sturen je reclame-mail, jij klikt op een link in de mail om te laten weten dat je de mail gelezen hebt, je negeert verder - dat doe ik doorgaans althans - wat ze je willen aansmeren, en langzaam maar zeker groeit je saldo 'clix'. Dat saldo kun je in euro's laten uitbetalen: 1.000 clix leveren 10 euro op je bankrekening op, 2.000 clix zijn 25 euro waard, hogere aantallen leveren hogere bedragen op.

Op de Euroclix-website zoek ik de pagina op van de online boekwinkel waar ik wil gaan kopen, doorgaans Bol.com. Omdat Bol.com een partner van Euroclix is, kun je met bestellingen bij Bol.com ook clix verdienen: 13 clix per 5 euro die je besteedt. Vanwege de wet op de vaste boekenprijs geldt dat niet voor Nederlandstalige boeken, maar ik ben toch te ongeduldig om op de Nederlandse vertaling van de nieuwste van Kathy Reichs of Patricia Cornwell te wachten ;-)

Van Euroclix klik ik door naar Bol, waar ik mijn bestelling bij elkaar zoek en in mijn winkelwagentje drop. Betalen doe ik - deels - met cadeaubonnen van Bol.com. Die verdien ik weer bij TNS NIPO, met het online invullen van onderzoeken. Zodra Bol aan Euroclix heeft laten weten hoeveel ik besteed heb, groeit mijn saldo bij Euroclix weer verder.

Nee, ik doe niet meer aan zegeltjes sparen. Ik spaar punten. Da's iets heel anders. Toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten