zaterdag 5 juni 2010

Nieuwe cursus

Misschien loop ik een béétje op de dingen vooruit - sociale netwerken zijn het laatste ding van onze cursus en komen dus pas over anderhalve week aan de orde - maar het leek me geen kwaad kunnen alvast 'ns wat rond te neuzen op het sociale netwerk voor archivarissen in Nederland en Vlaanderen, Archief2.0.

Na het aanmelden, het bevestigen van mijn e-mailadres, het plaatsen van een badge op mijn weblog en het verzenden van een tweet met de mededeling dat ik lid geworden ben, wil ik net beginnen aan het vullen van mijn eigen pagina op Archief2.0 als de deurbel gaat. De postbode (nee, niet die, 'n andere), die een pakket komt afleveren: 'n witte doos met daarop het blauwe logo van de Leidse Onderwijsinstellingen (LOI). Mijn volgende cursus is gearriveerd!

Om mezelf (verder) te bekwamen op het gebied van informatietechnologie begin ik namelijk aan een IT-opleiding op HBO-niveau, de Academy Track Foundation. De volledige opleiding bestaat uit negen modules. Ik heb er voor komend half jaar drie gepland: de verplichte modules Information Systems Foundation en Information Systems Design and Development Foundation, en de keuzemodule Databases and SQL Foundation. Als het combineren van werk en studie geen problemen oplevert, en de studie kennis en vaardigheden oplevert waaraan ik echt iets heb, zou het zomaar kunnen zijn dat er nog meer modules bij komen.

Uit de doos met cursusmateriaal kwam ook nog iets anders...

Hm. Misschien is Marktplaats ook wel 'n nuttig ding ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten