donderdag 10 juni 2010

We zijn er nog lang niet

Morgen is de slotbijeenkomst van de 12 Dingen cursus. Eigenlijk 'n week te vroeg, want voor volgende week staat Ding 12 nog op het programma, maar goed, 'n kniesoor die daarop let ;-) 'k Denk dat ik voor mezelf wel op een rijtje heb welke Dingen blijvertjes zullen zijn, daar blog ik later misschien ook nog wel over. Maar eerst moet ik iets anders kwijt.

Begrijp me goed: ik snap dat de coaches niet iemand uit Den Bosch naar Amsterdam laten komen om een gezelschap van welgeteld tien mensen te vermaken. En ik weet dat een aantal collega's graag bij de slotbijeenkomst wilde zijn, maar acte de présence moet geven op een oral history symposium. Maar eerlijk gezegd baal ik er wel een beetje van dat de collega's die de cursus niet of niet helemaal gevolgd hebben, er blijkbaar voor kunnen zorgen dat de mensen die de cursus wel hebben gevolgd een interessante presentatie mislopen.

In het Informatieplan 2010-2014 voor NIOD en CHGS, afgelopen maandag in de afdelingsvergadering van Infodoc gepresenteerd, wordt ingezet op uitbreiding van de digitale dienstverlening via onder meer een virtuele studiezaal. Hoe gaan we dat doen als slechts een fractie van de afdeling zich in Web2.0 verdiept?

Aanvankelijk stond boven dit bericht als titel 'We zijn er bijna'. Maar 'k denk dat die vanuit instituutsperspectief toch (nog?) 'n tikkie te optimistisch is...

3 opmerkingen:

  1. Christian twitterde gisteren: #glasisvollerdaneerder

    We gaan gewoon door met de summer school in augustus en die presentatie die organiseren we gewoon nog een keer op een ander (beter) moment!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. inderdaad, we gaan gewoon door met de summer school. Het spreekwoord luidt: Als er één ouwe bibliotheekmuts over de dam is, volgen de archiefdozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ROTFLMAO, Femke, die houden we erin!

    BeantwoordenVerwijderen