zondag 12 september 2010

Aruba

Oude kerk (1864) en Nieuwe kerk (1950) in Oranjestad, ArubaVrijdag 25 november 1994. In één van de liften op de VU kom ik mijn docente Archiefwetenschap tegen. Of ik die middag even bij haar wil langskomen, ze wil me wat vragen.

Dat is het begin van een avontuur dat onder meer mijn eerste vliegreis, veel zon, het nodige zand, een onaangename aanvaring met vuurkoraal en mijn eerste ervaring met het fenomeen 'Happy Hour' omvat.

Op mijn cv staan deze maanden vermeld als "juli-oktober 1995: Protestantse Gemeente van Aruba, Oranjestad (Aruba): fulltime stage, inventarisatie archief."

Van het officieel uitgeven van de inventaris is het nooit gekomen, de kerkenraad moest het doen met een simpel printje. Het bestand verhuisde met me mee, van computer naar computer en van WordPerfect 5.1 naar Word 2007. Vandaag heb ik er eindelijk maar 'ns een net pdf-bestand van gemaakt, zodat ik de inventaris kon toevoegen aan mijn pagina met publicaties. Omdat de Protestantse Gemeente van Aruba inmiddels over een website beschikt, heb ik het pdf-bestand ook aan de webmaster gemaild. Beter laat dan nooit...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten