dinsdag 28 september 2010

Vroege vogels

EksternestMijn buren zijn aan het verbouwen. Dat weet ik omdat ik ze steeds bouwmaterialen zie aanvoeren. Ook zie ik hun huis steeds groter worden. Momenteel zijn ze aan het dak bezig, blijkbaar zijn ze klaar met het dichten van de gaten in de muren. Geluidsoverlast heb ik er niet van, ze spelen het klaar om in stilte te verbouwen.

Al besteden ze nu veel aandacht aan hun huis, 's zomers zitten mijn buren graag buiten. Dan is het gedaan met mijn rust. Vader, moeder en een stoet kinderen, die allemaal tegelijk het hoogste woord willen. Ik heb al eens gevraagd of 't wat minder kon, maar omdat mijn buren en ik elkaars taal niet spreken, is dat verzoek niet echt overgekomen.

Gelukkig hebben mijn buren een dag- en nachtritme dat vergelijkbaar is met het mijne. Alleen op zaterdagochtend lopen we uit de pas. Ik slaap graag uit, maar mijn buren... dat zijn vroege vogels. Letterlijk. En ze heten Ekster.

5 april 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten