zondag 23 oktober 2011

I'm back... sort of...

IMGP2435Tussen mijn vorige blogpost en deze zitten drie dagen van veel lopen, luisteren en leren. Mijn Evernote herbergt inmiddels de eerste bouwsteentjes voor de verslagen per conferentiedag die ik wil gaan schrijven, vandaag volsta ik met wat thuis komen na 'n kleine week in Philadelphia voor mij betekende:
  • vreemd aankijken tegen de Nederlandstalige reclame op het vliegveld totdat ik me realiseer dat ik op Schiphol ben,

  • Nederlandse hoogbouw nogal laag vinden,

  • tijdens het uitpakken van mijn koffer de stapel 'nog te lezen' schrikbarend zien groeien, of 'Hoe The Filter Bubble gezelschap kreeg van The Cult of the Amateur',

  • in bad in slaap vallen en twee uur later wakker worden in ijskoud water (niet aan te raden),

  • om 19.00 uur de neiging hebben om in de gang te gaan staan om mijn collega's te vragen waar we vanavond gaan eten (eten met Renze, Robin, Léon en Edward is wel een aanrader),

  • mijn netwerk op LinkedIn uitbreiden met leuke mensen, van de reisgenoot die 20 jaar in mijn woonplaats gewoond bleek te hebben tot de reisgenote die na onze landing op Schiphol feilloos de dichtstbijzijnde rookruimte wist te vinden,

  • ontdekken dat ik ook met 'n jetlag nog best aardig Wordfeud,

  • mezelf nog steeds op mijn kop geven omdat ik de kans had een paar woorden met Seth Godin te wisselen maar hem niet durfde aan te spreken,

  • trots op mezelf zijn dat ik in de Apple Store de verleiding weerstond, maar stiekem toch eigenlijk ook een tablet willen,

  • de foto's bekijken die anderen tijdens Educause gemaakt hebben, onder meer die van de Educause-staf,

  • tijdens het uploaden van de laatste eigengemaakte foto's nog 'n keer (en weer met kippenvel) luisteren naar het Wanamaker Grand Organ in Macy's, het op één na grootste pijporgel ter wereld,

  • bij het "thuisbrengen" van foto's ontdekken dat zo ongeveer elke straatsteen in Philadelphia wel 'n eigen Wikipediapagina heeft, en

  • nog wel wat tijd nodig hebben om alle indrukken in blogposts te puzzelen...
Oh, en weet iemand toevallig wat 'mosaicist' in het Nederlands is?

1 opmerking:

  1. Een mosaicist is volgens Van Dale een mozaiekwerker. Of past dat niet i de context?

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen